Alla inlägg under september 2011

Av Annelie Övermark - 30 september 2011 12:57

Okej, nu vill jag att ni tittar på den här bilden.


  


En liten bild på en liten hund.


Hon heter Sheva, eller hette ska man kanske säga eftersom det var en grupp dagisbarn som hittade henne ihjälslagen i en sopsäck.

 

Vad är det för jävla idiot som gör sånt? Han hade tydligen hängt upp henne i en handdukstork å slagit, låtit den hänga där i 30 minuter (!!) efter det tagit ett täcke, kvävt hunden tills den blev medvetslös, släppt den så den kvicknar till och sen virat två plastpåsar runt huvudet på henne så hon inte fick nån luft. Kraken spyr ju naturligtvis däri å kvävs till slut.


Jag undrar bara hur en sån person tänker? Kan nån tala om det för mig?

Jag är så förbannad så jag kokar. I Aftonbladet kallar dom honom för "den 21-årige ägaren". Ut med namn å bild bara. Vad hjälper det då? tänker ni.... Ja, jag skulle gärna vilja se hur en så gravt underbegåvad människa ser ut i verkligheten. Det skulle va lite intressant tycker jag. Å idag släpper man ju bilder å namn på allt å alla så det kan ju inte vara så konstigt om man visade up en sån här idiot oxå, eller?


Men det finns kanske redan på Flashback? Allt finns ju där sägs det...


Jo, men visst. Några minuter efter att jag länkade till artikeln på fb så fick jag själv en länk till stämningsansökan på Söderorts åklagarmyndihet. Tänk vad Sverige är fantastiskt ändå. Ibland.

För även om den här Abdullah Thabit Ahmad (ja, han heter så) har erkänt allt det där fasansfulla som han har utsatt den här lilla stackaren för så kommer han antagligen aldrig att få maxstraffet som ligger på två år. Nope, inte då mina vänner, han kommer antagligen komma undan med några dagsböter å ett tjuvnyp på näsan med förmaningen att " du borde kanske inte ha hund så lova nu att du inte gör om det här". (Gärna sagt med huvudet på sne, lite barnröst å en klapp på huvudet)


Undrar vad som egentligen ger maxstraff när det kommer till djurplågeri? Nån som vet?


Vill ni läsa stämningsansökan så finns den här, varsegood:


http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fpolitisktinkorrekt.info%2F2011%2F09%2F30%2Fsvar-tortyr-av-hundvalp%2F&h=nAQDGtBoMAQBjaqXXr6o2JTK--uUt6YhCvD75DwF_bEUTGA


Jävla pack säger jag bara..

Av Annelie Övermark - 29 september 2011 14:07

Idag har det hänt grejjer på utställningsfronten minsann!!


Först anmälde jag en av Novas valpar Ylva (Ellipott´s Cayenne) till en inoff utställning i Vindelns ridhus den 12 November.


Ska bli himla spännande att få en bedömning på henne. =)

Så har ni vägarna förbi uppe i norr så stanna förbi där vettja.

Jag pratade med min bror idag å han skulle skicka ner lite bilder på henne så det hoppas jag verkligen att han gör så man får se hur hon utvecklas, har ju inte sett henne sen i somras.....


Ylva har jag utlämnad på foder hos min bror å hans tjej Hanna.


  


Vackra va? Moahaha


Å så här såg hon ut när hon var pytteliten, Ylva. En liten kopia av Nova när hon föddes kan jag lova...


  

Nå, vad tycks? =)


Sen fick jag reda på att både Loka (Ellipott´s Cascabel) och Leon (Ellipott´s Chipotle) ska ställas på Stockholms Hundmässa 2011 den 10:e december.

Himla kul tycker jag!!!!


  


Hoppas verkligen vi ses där!!!


Lite mer info om hundmässan tänkte jag återkomma med lite senare på trimmets blogg, men jag hojtar till här då oxå...


Kram kram

Av Annelie Övermark - 29 september 2011 11:07

Nu ska jag hämta den här lilla stjärnan, så uppdaterar jag sen igen när han knoppat in på sin eftermiddagslur...


   Kram kram

Av Annelie Övermark - 28 september 2011 16:10

Då det är flera som är intresserade av var jag har köpt den vita franska bulldogen så kan jag meddela att den är inköpt på MIO på Sveavägen i Stockholm för ca en månad sen...


Om jag inte minns fel så kostade den bara 169 kr...


Nu i efterhand inser jag att jag borde handlat på mig alla de hade, för det hade inte varit några som helst problem att bli av med dom med tanke på alla förfrågningar här, på mail å på facebook. =)


Får komma ihåg det nästa gång. Men jag fortsätter att hålla utkik efter unika frallesaker ...


  


Bedårande, visst?


Kram

Av Annelie Övermark - 28 september 2011 12:42

Nova är lite rolig hon, det finns ju vissa saker som den där lilla donnan blir väldigt upprörd över. Bla annat en liten, blå "speldosa".

Alltid när den sätter igång å spelar, stjäl hon den å går å gömmer den nånstans.

Tänkte att jag skulle försöka få med det på film, men hon kände sig nog inte helt bekväm med att vi tittade på henne.


 Det är svårt att hitta ett bra ställe då... =)


http://p.videofy.me/v/284516


Puss å kram

Av Annelie Övermark - 28 september 2011 09:08

Man (eller jag i alla fall) behöver ibland lite hjälp med att få arslet ur vagnen när jag ska göra nåt. Å igår kom min mamma ut å hjälpte mig lite. Eller lite, hon virvlade in här å vi fick mer gjort igår än vad jag har lyckats med de senaste två månaderna.


Vi fick ordning i gästrummet, badrummet, det kom upp tavlor på väggen, bebiskläder blev sorterade och golvet fick sig en ordentlig omgång av dammsugaren.


Mycket, mycket nöjd med resultatet.


    

           

Passagen till badrummet



Den här kransen är köpt i Tönsberg, Norge



Skänken i badrummet funderar jag på att måla om så den blir vit, vad tycker ni?



Annars är det vitt, grönt å turkost som jag vill ha i badrummet.



Det blir lite mer hemtrevligt. Visst är det jobb kvar innan man är helt nöjd, men nu är vi på väg i alla fall.


Puss å kram


Bloppis-annons
Av Annelie Övermark - 27 september 2011 15:58

         Mini-"uggs"!!


Storlek 14-15


Aldrig använda


Färg: Beige


Pris: 30 kr plus frakt

Även avhämtning

Kan även hämtas upp i Katrineholm eller Norrköping


OBS! Den här annonsen är inte längre aktuell!
Barnkläder & Skor, Säljes - Katrineholm (Södermanlands län)
Pris:    30:-
 
Av Annelie Övermark - 26 september 2011 19:55

Idag fick mail från en av Leons ägare Anna. Leon är en av Novas valpar (Jalapeno)


Han ska ställas ut i Stockholm på Stora Stockholmsutställningen den 10:e December. Jag ska nog åka upp å titta på honom. Man måste ju va med å peppa lite. =)


Men titta vad fin han har blivit!!


  


Lite lik Nova är han allt...


Puss å kram

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni? Ska vi ha en namnceremoni för busfröna?
 Ja såklart!
 Hell no!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards