Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Överlevde dag 1

Av Annelie Övermark - 1 november 2011 11:54

Är himla nöjd över att jag klarade dag ett igår med min nya diet. Jag vägde in mig på 75,5 kg i söndagskväll så det är ju ett par kg som ska bort. =)

Igår började jag dagen med en omelett med skinka å en kopp osötat te. Helt ok måste jag säga. Höll mig mätt rätt länge oxå så det är ju ett plus.

Lunchen var ju inte kulinarisk upplevelse utan bestod av tonfisk, lök å ägg med den eminenta drycken vatten till.

Sen kom den svåra utmaningen då vi hade besök på kvällen. Men jag fuskade inte utan medans de frossade loss på revbenspjäll så åt jag kyckling med keso till. Mätt blev jag så jag får väl ge mig själv godkänt för första dagen.


Men nåt som inte var ok, var ju mitt humör. Jag skulle kunnat döda någon igår. Så jag tror nog att jag får modifiera min diet lite tror jag. I slutändan är jag ju ändå starkt övertygad om att så länge man gör av med fler kalorier än vad man stoppar i sig så går man ner i vikt. Och det är ju faktiskt typ 7 månader kvar till sommar 2012 så jag har ju inte bråttom.

Men vi kör på så får vi se vad som händer.


Nu bär det av till trimmet, har lite hundar som ska bli höstfina. Tudeloo...


Puss & kram

 
 
lena med c

lena med c

1 november 2011 12:53

Ifall man följer en diet, tror jag att man måste följa den resten av livet. Har sett folk som stolt "gått i mål" hos Viktväktarna, men sen vips så har de varit uppe i förra vikten igen när de slutat där.
Och vem vill leva på diet resten av livet?

http://lenac-son.bloggagratis.se

Annelie Övermark

2 november 2011 19:36

Sant, vem vill det egentligen? Inte jag! Näe, dietar eller vad det heter i plural är nog inget för mig ändå....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Övermark - 18 januari 2014 12:39

Jag har fått två program av två olika PT som är cirkelträning med 3 x 15 rep. Startar med 20 min på crosstrainern och sen 6 övningar. Detta tar mig ca 45 min, och visst blir jag trött, men jag känner inte att jag tar ut allt jag kan. Kanske är bättre...

Av Annelie Övermark - 18 januari 2014 10:16


fet textkursiv textLördagar. Man ska ju ha en dag i veckan då man kan äta vad man vill och då tänkte jag att vilken dag passar bättre för sånt om inte lördagar? Så ikväll tänkte jag unna mig lite chips faktiskt när jag är ensam med barnen. ? Ha...

Av Annelie Övermark - 17 januari 2014 20:31


Börjat träna. ? Har slagit runt på hela mitt liv när det gäller kost å träning. Å det var ju inget svårt egentligen eftersom jag bara åt dåligt och aldrig tränade. Men tyvärr stannar ju inte tiden upp å man blir bara äldre å äldre.. Jag vill int...

Av Annelie Övermark - 20 april 2012 17:02


Jag veeet!!! Det är ju innan jul jag var inne sist, men jag har haft tusen saker att göra varje dag å att blogga har inte varit en av dom.. Undra hur många sånna här "förlåt mig"-inlägg som har skrivits av folk på bloggar egentligen? jaja, nu k...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni? Ska vi ha en namnceremoni för busfröna?
 Ja såklart!
 Hell no!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards