Alla inlägg under oktober 2011

Av Annelie Övermark - 30 oktober 2011 19:27

Dåså, imorgon kör vi. På riktigt. Jag har kollat runt på lite olika metoder att loosa vikt på, å jag har fastnat för en som kallas Dukan. Lite kort så kör man först 10 dgr bara protein, alltså inge pasta, bröd, frukt, socker, läsk m.m

Sen lägger man till lite frukt å grönt. Typ varannan dag.

Sen när man nått sin önskevikt lägegr man till allt annat igen lite försiktigt..

Det var som sagt väääldigt förenklat beskrivet nu, men jag tror ni förstår. Jag har ju gått ner i vikt förut, så det är ju inget nytt direkt, men det är första gången som jag ska prova en diet.

Har surfat runt lite, å det verkar ju himla lovande! En himla massa kött. Å jag gillar ju kött! Sen gillar jag att man får äta hur mycket man vill.


Ska börja morgonen med en frukost med en omelett med kalkon å en kopp osötat te. Sen till lunch tänkte jag köra på tonfisk å avsluta dagen med kycklingfilé till middag. Vad tror ni om det?

Jag har hittat lite recept på "bröd" å annat man kan ha till istället för potatis, ris, sallad å allt annat man brukar äta till. Men man ska ju lära sig sakta....

Jag tror att jag får göra lite menyer att hålla mig till så blir det lite lättare. Det jobbigaste kommer nog bli.... håll i er.... håll i er.... cola!! Tadaa!!! Förvånad? Nope, inte jag heller.... =)

Men sen ska vi på julbord på torsdag oxå, men där finns ju hur mycket kött som helst. En kött-fest lixom.

Haha, det här kommer bli toppen!!

Sen ser jag faktiskt fram emot att prova på lite nya saker. Jag kan ju meddela att saker som havrekli, keso, linfrön, fiberhusk å kvarg aldrig någonsin har varit i närheten av min mun.


Håll en tumme tack.

Vägde mig precis å vågen stannade på 75,4 kg.


Så idag svullar jag på chips, pomme, bea-sås å cola i mängder. =)


Puss å kram

Av Annelie Övermark - 27 oktober 2011 19:28

Ja ni läste rätt!

Här är lotten som gav mig å mamma några sköna slantar i plånboken:


  


Vad vi ska göra för dessa 16 kr har vi inte bestämt än. En resa? Shopping?


Puss å kram

Av Annelie Övermark - 26 oktober 2011 20:37

På  måndagar åker vi in till Vrinnevi för att bada Penny å kolla så att hennes skena är på plats som den ska osv. Å så här kan det se ut:


 


 

 

   

 

Ja efteråt alltså... =) Ren å fräsch!! 

 

Bad är ju roligt å så, å många av er vet ju att plaska, plaska är ju bland det roligaste Elliot vet. Men idag när vi kom hem från dagis så stod Rolles lastbil på vår uppfart å Elliot skrek av glädje!!  Han drog av ett skrik som jag aldrig hört förut, sen sprang han runt lastbilen och var i extas. Hans små ben gick som trumpinnar å jag tror att han spände varenda muskel i den där lilla kroppen å visste väl inte riktigt vart han skulle ta vägen.

Det var ta mig f*n som julafton för honom. =)

Sen var lyckan gjord när Rolle lyfte upp honom i hytten.

 

 


 


    


    

 

Har ni tid så kommer det två korta klipp oxå:

 


 

 

Puss å kram

Av Annelie Övermark - 23 oktober 2011 18:45

Imorgon börjar min resa på riktigt från det fetto jag är idag till en vikt jag kan va nöjd med. Hoppas ni vill följa med...

=)


Puss å kram

Av Annelie Övermark - 19 oktober 2011 14:13

Det blir ju lite si å så med bloggandet nu när man har två småbattingar att se efter, men jag försöker i alla fall. Tiden räcker liksom inte till till allt man vill hinna med....


Men i söndags var vi inne i stan i alla fall. Det var ju IFK-match om det var nån som missade det så medans Rolle var där så passade jag, Elliot å Penny på att umgås med mormor lite. Det blir inte att vi ses lika mycket nu när hon har köpt Café 12:an å jag är hemma med Penny så man får passa på när tillfälle ges.


Vi började med att åka ner till Färgargårn vid strömmen för nu jävlar ska det matas änder!! Ja, det avr ju vad vi trodde att Elliot skulle göra, men den där var ju mer intresserad av att äta gamla kalaspuffar så det var mest jag å mormor som stod för andmatningen. Men jag tror att han uppskattade det trots allt..

 

So far so good...

   

...sen kom han inte längre...

   

Å om ni var på prommenad runt strömmen å såg en vit plastpåse i vattnet så var det min son som stod för föroreningen. Jag ber om ursäkt...

    

Fint med höst...

Men sen var det dags för dagens höjdpunkt:

BUSFABRIKEN!!!!!!

 

Redan från början såg vi bara ryggen på denna lilla man.

    

Han blev helt tagen när han såg bollhavet.


 

 

Lyckan var gjord!!

  

  Skönt att man bara kan släppa loss han..

 

 


Även de ryska melodierna som strömma ut när man red på dessa hästar var uppskattad.  

  

Blivande bilförare.

    

Den här snubben trodde Elliot var hans pappa. Å ja, de är ju lite lika... Samma frisyr å allt. =)

  

Efter lite övertalning så vågade min modiga lille kille att gå fram å även röra vid krokodilen!!

 


Vad Penny gjorde under tiden?? Gissa.... 

Jag filmade lite när vi kom in på Busfabriken oxå.. Jag tror killen gillar musik, vad tror ni?


     

Så det kommer lätt bli fler besök där kan jag lova. Kul med ett ställe där Elliot trivs som fisken i vattnet å mamma kan bli av med några kalorier samtidigt. ;) 

Imorgon ska vi till socialnämnden å Rolle ska återigen bli pappa till mina barn.. :)

Sjukt det där egentligen.. Om man är gifta så blir mannen automatiskt far till barnen, men är man "bara" sambos så måste man boka tid, åka dit, visa upp legitimation och skriva på papper på där jag intygar att jag inte legat med nån annan å han går med på att han är pappan. Konstigt.. Ska det inte va lika för alla? Eller är det så igen (som vanligt) att det är skillnad på folk å folk?

Puss å kram

Av Annelie Övermark - 15 oktober 2011 14:56

Det är några som har frågat lite ang skenan som Penny ligger på å varför å sådär så jag tänkte bena ut det drä å förklara lite... Det är inte så hemskt som man lätt kan tro.


Penny föddes med ena höftkulan ur led. Den låg alltså lite ovanför det läge som den skulle ligga, som på bilden:


  

Jag vet att bilden inte är så bra, men jag hittade ingen bättre...

Det händer tydligen 1 på 1000 så det är "ganska" vanligt. När vi fick höra det på sjukhuset hann vi ju naturligtvis tänka både rullstol, gips å Forest Gump-ställning innan de hann lugna oss å förklara att får hon bara ligga ca 6-8 veckor i en sk von Rosen-skena så är problemet ur världen sen.

Om man inte gör nåt däremot kan det bli förslitningsskador redan när hon blir runt 20.


" Barnet läggs naket i en skena under 2 månaders tid. På så vis hålls ledhuvudet på plats och kan inte glida ur ledpannan. Ledpannan omformas och mjukdelarna anpassar sig efter det nya, normala läget. Under behandlingen får barnet bara tas ur skenan av utbildad sjukvårdspersonal."


Skenan ser ut så här:

  


Den ser väl inte så farlig ut, visst?


Hon verkar inte bli så störd av den så det känns ju skönt å ibland är det t.o.m lättare att byta blöja på henne då den håller allt på plats. :)


Så nu ska vi åka in till ortopedmottagningen en gång i veckan så de får bada henne å ändra skenan om det behövs.

Visst kan det kännas lite trist att hon får en lite stel början på livet, men det kunde vara så mycket, mycket värre. Man ska vara glad att man är lycklig lottad ändå.


Men nu vet ni lite mer i alla fall....


 

Min lilla fis....


  


Kärlek


Puss å kram



Av Annelie Övermark - 15 oktober 2011 13:52

Titta vilka fina blommor som kom från Rolles jobb igår.

Vem säger att killar inte kan?


        


Puss å kram

Av Annelie Övermark - 14 oktober 2011 18:06

Idag blev Penny en vecka. Redan en vecka, det går fort det här. =)

Hon blir bara sötare å sötare för var dag. Jag vet att ALLA föräldrar säger så å jag tänkre minsann inte vara annorlunda. Därför hävdar jag bestämt att min dotter är väldigt, väldigt söt. ;)


Rolle tycker fortfarande att det är lite läskigt med skenan som hon ligger på, men man vänjer sig ju mer å mer. Själv tänker jag knappt på det längre faktiskt. Jag ska förklara lite mer ingående imorgon vad det är för skena å varför hon har den plus lite bilder så ni får se hur den ser ut...


Men här kommer en liten bild på när hon låg å myste igår.


  


Lill-prinsessan


  


Pappa å Elliot tittar på ett JÄTTEINTRESSANT program på tv:n...


Puss å kram

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni? Ska vi ha en namnceremoni för busfröna?
 Ja såklart!
 Hell no!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards